Feminism

Under tiden som jag varit borta från bloggen har jag tänkt. Mycket. Politik. Rättigheter. orättvisor.
 
Vi här i Sverige är inte bäst. Det är inte jämnställt. Vi är inte fördumsfria. Vi är inte heller så välkomnande. 
 
Ta det inte fel. Jag är ytterst tacksam. Tacksam över att jag har värme. Tacksam att jag får gå i skolan. Tacksam att jag har lyxen av att fåpresenter på min födelsedag. Jag tänker hela tiden på det. På min egen bild av livet. Av samhället. Senaste tiden har min bild av vårt samhälle fått lite sprickor i sig.
 
Men det är bra! Får mig att tänka. Det har hjälpt mig att kämpa emot Ana. För hon är inte feminist. 
 
Men vad är feminism?
 

Är mode emot feminism?
Vad gör en feminist?
Är du feminist?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0