19 december 2011

Hej. Finns några saker jag velat skriva om.

1. Övernattningen
Det var en händelsefull natt. Jag kände mig okej också. Hade en kort magtröja och pjamas. En tjej i min klass sa att jag hade en "perfekt mage" och att hon var så avundsjuk, sedan visade hon sin. Jag har alltid varit så sjukt avundsjuk på henne, hon var den smala och populära. Men nu var jag så stolt. Tänkte för mig själv: "Då ska du bara se mig på dem bra dagarna, dem dagarna då jag verkligen har självkontroll. Då, då är jag fin". Två dagar senare (skolavslutningsdagen) stog en annan tjej och pratade om hur illamående hon var efter övernattningen, om hur hon ska vara nyttig framöver, träna 3 gånger i veckan och äta nyttigt. jag smålog för mig sj'lv. För just dem orden har hon sagt så många gånger men ändå har hon ätit muffins och annat äckligt hur många gånger som helst. Men sedan sa hon det som verkligen fick mig att le: "jag åt ingenting igår, inget på hela dagen", som om det var något?? Dem hon pratade med bara stirrade på henne och jag lovar, dem var avundsjuka. Dem satt där och pratade om hur många gånger var och en tränade, hörde för sig om det var nån som inte gjorde det så att dem kunde känna sig okej med att aldrig träna och trycka i sig hur mycket äckligt som helst. Senare samma lektion kollade vi på youtube, gissa vad som poppade upp som en 'suggestion'? Jo "Struggle with ANOREXIA", alla pekade på det, dem ville kolla på det för det var en "äcklig" bild på revben och magen, dem skrattade coh pratade om hur vidrigt det såg ut. Gissa vad, så har jag sett ut när jag är som "bäst" och andas in eller bara lägger mig ner. Jag bara dog, la mig ner på bänken och blundade, försökte hålla mig själv från att gråta. Jag ska in på behandling nästa termin. Vet inte om klassen kommer få veta men alla mina lärare ska det iallafall.

(fyfan, jag låter elak emn det är mian tankar... Jag hetsar och har mig men det är bara att dem ska låtsas vara dem "nyttiga", dem "smala", dem "coola". Jag tycker inte att det är "coolt" med dieter och sådannt i min ålder. jag gör allt sådannt själv, men kolla bara hur jag mår.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0