Full portion

Första lunchen med full portion. Det var hemskt. Det var kyckling med currysås och ris, en rätt okej rätt men det var så enormt. Alltså maten välde över på tallriken. Jag förstår inte varför portionerna ska vara så stora... Dem är större än normalt det vat jag. Det är inte lika heller, när det är ris eller pasta blir det HUR mycket som helst medans potatis är mer normalt. När det blir köttbullar är det ca 11 st! Alltså vem äter så många.... Iallafall, på lunchen var det svårt, jag mådde redan åligt sedan innan, eftersom jag tagit det nya 10-mellis alternativet(banan, 1 yoggi och 2 dl mjölk) som var större än dem andra. Men jag har funderat, vad är bäst? Frukt, yoghurt och mjölk eller 2 skorpor m. ost och smör med 2 dl mjölk? Skorpor är bara socker, kolhydrater med fett på med en rätt lätt yoggi till och kalcium rik mjölk medans en banan innehåller många vitamier, lägre fetthalt men iofs fler kcal på det alternativet. Det är så svårt.. Beslutsångest 24/7... Men lunchen åt jag inte upp, satt där i 50 min sedan tog behandlaren tallriken. Det värsta var att när jag satt där kom en och satte sig vid mig och bara låtsades som att jag inte fanns. Sa ingenting bara satt där, sedan kom en annan och dem började prata! Om typ teknologi och skit, det kändes så respektlöst. Jag kände mig så fel och dålig.. jag grät och hon sa bara "skynda på nu" lite då och då emellan åt när dem pratade och skrattade. Det var inte rätt. Sedan gick dem bara och lämnade mig ensam. Jag hatar det. Jag kan inte vara ensam. Jag bara klarar inte det. Så nu på 15-mellis. Det var okej, samma gamla vanliga, en smörgår, 1 tsk marmelad, 1 ts ksmör, 1 äpple och 2,5 dl mjölk. ME jag mår så illa hela tiden. Hatar den här höjningen verkligen och nu vill jag bara hem. Hem till den bra maten, hem till dem bättre alternativen och hembort ifrån dem här hemska behandlarna.
photo.JPG


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0