Vart är samhället påväg??

Ginatricots skyltdocka... Ingen bra förebild. Fast nästan alla klädföretag har ju modeller som tjejer jämför sig med varje dag, så det här är inte mycket annorlunda. Nästan alla modeller är grovt underviktiga och jag tror ingen har mens längre, varför ska man uppmuntra sådannt? Varför ska flickor vara så pinnsmala utan kvinnliga former? En idé kanske är att många designers är homosexuella och vill hellre ha pojkar, även så behöver dem mindre tyg om det knappt är något där att klä.
Jag ser den här bilden nu som nåt hemskt och triggande. Att flickor, yngre än mig ska se sånt här. Jag vill absolut aldrig att nån ska behöva gå igenom samma sak som jag gör. Visst, jag vill ibland gå tillbaka till hur smal jag var förut och jag är ibland inte så sugen på behandling men nåt sånt här ska inte finnas. Ett sånt stort klädmärke som Ginatricot, med unga flickor som kunder ska väl inte gå ut och ha det här som "passformen", det "normala". När man kollar på en provdocka ska man se hur ett plagg kommer sitta, men de flesta är väl inte sjuka som handlar där eller? Den är urmärglad och förstörd. Det är revbenen som sticker ut och magen är organen och den lilla maten som kanske gått ner där. Ska nåt sånt stå i skyltförnstret?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0