Misstro

Idag var det fläsk till lunch.. Dvs kaos.. :( Jag mådde dåligt redan innan. Har haft problem med tvång och kaos. Sen fick jag då fläsk.. Och flottig potatis med bernäissås(stavning?) så det var svårt... Jag avr bara skakis från början. Så jag satte mig ner och skulle äta. Det var bara känslan av att jag visste inte vad, bara total förvirring. Dem senaste dagarna har jag haft känslan av att jag inte vetat nåt, vad är en normal tid? En normal portion? Mättnad? Mellanmål? . Förut visste jag det ungefär men nu känns det som om jag blivit sämre. På alla sätt.... Rädslor, tankar, beteenden, önskningar... Så jag bara fick panik när jag tog dem sista potatisbitarna. Jag kände fettet mot gommen och tänderna. Och det var hälften kvar på tallriken.. Allt var fläsk. Så en behandlare satt med mig.. Hon sa "nu går jag och sen kollar jag till dig om ett tag". Istället kom en annan.. Hon är bra med sjukt sträng. Hon sa till mig att bara "lugna ner mig".. Att andas och prata lite. Så jag förklarade att jag tyckte det var fel med kött. Hon verkade förstå men sen bara pressade hon mig och jag fick panik igen. Jag hade ett sånt anfall. Det bara snurrade i huvudet. Ville bara dö. Tvångstankar, ätstörningstanakr och skuld över att jag ens smakade på "grisen".. Det var som om nån skrek på mig inuti mitt huvud...
Så hon gick iväg också och då kom en annan. Hon blev så upprörd.  Skrek och sa att näringdryck inte längre skulle vara ett "option"... Och att hon aldrig mer ville ha denna situation. Men jag vet att det kommer det. Att slåss med tvång, självskada, skuld över att äta kött och en ätstörning samtidigt.. Men ingen förstår. Här tror dem ju att alla problem ligger i att man inte ätit. Det kanske är i några fall men jag har haft självmordstankar, tvång och sånt sedan innan anorexia och bulimi... Så jag vet inte vad jag ska göra. Funderar på om det går att byta behandling för just nu känns det inte som att det blir bättre...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0