Mitt hälsomål.

  • Väga runt 55.58 kg
  • Träna 2-4 gr i veckan(Gym, springa, simma lr PW)
  • Äta 6 gånger om dagen
  • Inkludera mer grönsaker på schemat(Dvs ha lite mer grönsaker till maten än vad de står på mitt matschema, full portion är 50 g grönsaker, jag kmr nog ha ca 70-100 g av de 350 g)
  • Äta hälsosamt, dvs. lätt yoghurt, keso, kvarg m.m
  • Fullkorn! Allt ris ska vara råris lr vildris, all pasta ska vara fullkorn och annat kan vara matvete, quinoa lr bulgur
  • Mycket frukt
  • Klara av sötsaker men att välja själv att inte äta det
  • Ha en gott-dag då jag kan äta kontrollerad portion av nötter/naturgodis lr fruktsallad
  • Dricka ca 6-8 glas vatten/dag
  • Ta dagliga promenader i minst 30-60 min
  • Mycket fisk och skaldjur, mindre kyckling o kalkon och inget rött kött
  • När jag blivit frisk:Återgå till den vegitariska kosten
  • Inkludera mycket protein om jag tränar, bajlväxter, soya, quorn, fisk
  • Inhandla raw-food produkter till bra smoothies, t.ex acai, goji och mullbär
  • Minimalt med fett, men ändå inkludera hälsosamma fetter som fisk, och nötter
  • Lätt produkter när det gäller: ost, smör, kokosmjölk, yoghurt, kvarg, keso, äpplemos&sylt, skorpor och kanske bröd


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0