Morots "Pasta"



1. Få en medium / stor morot, skär ändarna av och dra av det yttre skiktet. Sedan dra långa remsor av tills du kommer tillcentrum (jag personligen ogillar insidan av en morot. Jag vet inte varför ... jag inte använder den delen lol)

2. Gör tjockare remsorna tunnare genom skärning av dem på längden. Detta steg är helt valfritt, men jag gillar det gör det! Nu har du din färdiga "nudlar"!

3. Lägg dem i en stekpanna med lite olivolja (eller avokadoolja), salt och peppar. Koka dem ett par minuter, driver dem runt påpannan tills de är mjuka

4. Lägg hur mycket sås du vill pannan. Rör morötter och såstillsammans värma upp den. Jag använde tomatsås med lök :)

5. Njut! Det är så bra, även om bilderna inte gör det rättvisa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0