Recovery safe foods!

När jag började behandling hetsade jag och det är hemskt. Ett tips till det är:
  1. GÅ INTE TILL KÖKET!
  2. Ta te istället
  3. Följ ditt matschema!
  4. Om du verkligen verkligen måste, ta Coke Zero eller tuggumi
  5. Håll ut!
Förebyggande:
  1. Göm undan bröd och sådant
  2. FÖLJ DITT MATSCHEMA!
  3. Borsta tänderna efter mål så att du inte har smak kvar av mat
  4. Ha inte söta, triggande saker på ditt matchema, jag har men här kan jag ju inte hetsa. Jag har det för att de är små och fyller inte upp magen
 
Jag har tänkt på hur det kommer bli att komma hem.. Hur det kommer bli utan kontrollen här, och hur jag kommer känna mig angående utseendet. Tips på mat som jag iallafall kallar "safe foods for recovery" (Obs. Detta är inte listan över mina "safe foods" för när jag var sjuk utan vägen till frisk)
 
  • Portionspaket: Yoghurt koppar(Activia är bra för magen och magen blir knas i behandling), sopp burkar(Heinx, Varma Koppen, m.m), Weetabix, Salladslådor, Bäbisburkar(typ gröt och fruktpuré
  • Frukt
  • Fullkorn! Nudlar, pasta, ris, flingor och bröd
  • Grönsaker
  • Uppskuren ost, finns att köpa på coop(paket med ost skivor)
  • Havregrynsgröt
  • Bär! De är fräsha, icke mättande och nyttiga
  • Lätt saker, det ska du inte egentligen ta eftersom det inte mättar helt som det vanliga men ibland måste man (t.ex jag äter BARA mini keso)
  • Drick dina kalorier, när du har ett antal kcal/dag på ditt matschema så är det enklare att dricka, t.ex smoothies, juice, mjölk eller soppor
  • Quorn och soya istället för kött(jag får inte äta det eftersom här på mando kör dem bara kött), men iallafall. Dessa är lättare för magen, eftersom magen kommer bli helt knas så leta efter saker som är lättare att smälta
Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0