Tvång.

Mina tvång blir bara värre.
Jag måste. Måste.
Vrid 3 gånger, ordna brickan, skrapa, tvätta. Rädslan och ångesten växer.

Idag på frukost skulle jag ta yoghurt och Al Bran men det fanns inte. En annan patient fick ta mjölk istället men inte jag. nej, jag ahr ju alternativ. Då i den sekunden krashade det. Jag visste inte vad. Beslutsångets. Vad jag än skulle valt hade blivit så fel. Och då kommer det tvång. Jag mådde dåligt från igår eftersom jag behövde ta soya yoghurt istället för vanlig, soya yoghurt har fler kcal. Allt bara snurrar.
Jag klarar inte förändringar. Det ska vara som det ska. 3x2 mål. 3 bitar. 3 tuggor. 3 klunkar. 3 steg. Kolla tre gånger om dörren är stängd. 3 servetter. Vrid 3. Doppa 3. 3 sår. 3 minuter. 3 sekunder.
Jag krashar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0