En hemsk dag

Jag är hemma nu efter en totalt, hemsk dag. Idag skulle det vara prov.. I franska. Jag och min lärare hade bestämt ett annat sätt att eximineras men han tycks ha glömt så jag fick samma prov som alla andra. Jag fick panik. Satt där i 50 minuter men det kändes som att tiden stod stilla. Jag bara stirrade. Skrev det jag kunde. Höll tillbaka tårarna. Efter provet slank jag in på toaletten. Bröt ihop. Grät. Jag tror jag nästan svimmade, hade en panikattack och det resulterar ibland i att jag svimmar pga hyperventilation. När jag kände mig okej kollade jag mig i spegeln, torkade tårarna och log. Tränade upp en fasad, ett skal. Jag bara log, skrattade. Jag iaktog mig själv så att jag såg normal ut. Så att det inte skulle finnas något spår av hur jag egentligen känner. Det var SO sedan, jag bara satt där.. Men log, skratade när någon pratade med mig. 
 
Jag är fylld av panik. Av ångest. Allt är som en tyngd över mig... Men konstigt nog är det enda som känns okej just nu är.. MAT. Ja, maten fungerar, jag äter, jag njuter av mat och jag ser fram emot måltider. Men allt annat går i bitar omkring mig...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0