Idag

Idag har jag inte gått ut. Har stannat inne hela dagen... På morgonen satte jag mig i köket, kokade gröt. Åt. Satt i soffan och kollade på Buffy the Vampire Slayer. Sen badade jag. Jag är lite okej med min kropp, iallafall då. Jag kan se min mage utan att gråta men jag kan inte kolla på mitt ansikte när det inte är sminkat. Sen kom min pappa och vi pratade i köket. Han tror att jag skulle må bättre om jag gick tillbaka till mitt matschema, alltså äta precis vad som står och inget annat. Nu har jag mer frihet, jag kan äta jordnötssmör på mackor, jag får kombinera mer fritt. Men jag stog där och grät(ja, utav frustration). Till slut förstod han. Sedan var det lunch, jag åt en super-duper god jordnötsbiff <3 med matvete och päron. 

Efter lunch klädde jag på mig och satte mig för att kolla på Art Of Getting By. Det är en av mina ultimata inspirations filmer när jag ska komma igång och göra saker. 
 
Jag stängde av den och bara gick runt. Var så rastlös. Försökte städa, tv, skriva, läsa. Bytte om. Sedan kom Ola, min phsykolog. Vi satte oss i köket eftersom min lillebror och hans kompis satt i vardagsrummet. Jag tog direkt upp min rädsla för att gå ut, min deprission och mitt "stand-by" läge. Som jag är nu och har varit flera gånger så är det som att jag finns, jag kan göra saker (träffa människor) men inte uppleva det, inte njuta av något. Det är svårt, läskigt, jag kommer aldrig igång med något. Jag minns det jag gjort som om det var en dröm så det är bara vaga minnen. Sedan pratade vi om min bästa vän och min saknad av en vän. När tiden var slut behövde han gå men jag ville helst prata mer... Då var klockan 16 så jag skulle äta. 
Sedan var jag tillbaka i soffan igen. Låg där och kollade på lite Halloween-esque. Addam Family(Den GAMLA tv-serien), Sabrina the Teenage Witch, Munsters och den nya tv-serien: Mockingbird Lane
 
 
Nu sitter jag återigen i soffan men känner mig mer motiverad. Har precis ätit middag OCH en bit bröd(min pappa hade köpt en ny sort som jag önskade mig). Har också kollat på youtube-kanalen: Downtownpatrol. Hon brukar motivera mig, så jag har bestämt mig. Mitt mål imorgon är att gå ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0