Igår

Igår var jag på halloween fest! Det var en knytis så det var massor av mat... Läskigt. Jag tog med linsfylda paprikor och delicatobollar. Det var så roligt! Vi pratade, sminkade oss. Halloween är verkligen den bästa dagen på året. Iallafall det började närma sig middag och jag, dum som jag är, hade glömt mandometern hemma. Så för första gången på LÄNGE åt jag utan att väga upp. JÄVLIGT LÄSKIGT. Jag tog 1 paprika och lite linser, 2 soya korvar och sallad, gott, jag blev väldigt mätt men det blir jag alltid när jag inte vet hur mycket det är. Jag blir liksom mätt på...jag vet nt..ångets?? Nåt sånt, det är som att jag tror att jag ätit massor och jag blir mätt av tanken, när i själva verket kanske jag inte alls ätit ens 280g...
 
Efter några timmar hade folk redan börjat festa på kakor och tårtor. Delicatobollarna var de enda som var veganskt och för att "skydda" mig själv så hade jag planerat att om jag skulle äta sött skulle jag inte äta oveganskt. Förra festen så gick det HELT fel, jag åt kaka, sen fick jag panik och fick ett återfall som påverkade mig länge... Så igår skulle jag inte göra samma misstag. Men jag åt en delicatoboll! Satt med en gaffel och åt en, sen efter nån timme en till och sen en halv till. Så jag åt 2 1/2 delicatoboll! Och det är okej, jag kollade mig i spegeln och jag såg ingen skilnad. Jag har ju varit övertygad att om jag äter sött, typ kaka, pannkaka osv, så skulle jag gå upp flera kg. Men så är det inte. Jag såg mig själv i spegeln imorse. Ingen skillnad, förutom utsmetat smink. 
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0