Jag känner mig tjockis

Jag tänkar så fort jag ätit "Åhh gud, varför gjorde jag det? Du som ätit två brödskivor idag redan!" Men vad äter jag? Jag äter vegetariskt, jag äter frukt och grönsaker. När jag överäter är det alltid morötter, frukt, nån enstaka brödskiva(fullkorn) eller yoghurt. Är det så hemskt? Varför får jag panik? Det gör ingen skillnad om jag äter 1 banan extra eller en sål yoghurt extra. Jag kommer inte gå upp i vikt av det. Man måste äta 3500 kcal UTÖVER det normala intaget, dvs ca 2000. Så du måste äta 5500 kcal för att gå upp högst 1 kg OCH då ska du inte ha gått 1 enda STEG. Så nästa gång du får panik över att du ätit nåt extra. Du är okaj, din kropp kommer att förbränna det på ett kick. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0