Kampen inom mig

Imorse vaknade jag med extrem panik. igår åt jag mer än vad jag ska. Jag åt 2 mackor med kanelbulle-smak(dvs inget pålägg), ett halvt äpple och ett glas mandelmjölk. Nu när jag skriver det känner jag inte panik för det är inte så mycket... Men imorse mådde jag dåligt. Hon hade bestämt sig för att jag inte skulle äta frukost. Jag tänkte. att om jag inte åt skulle jag kanske äta mer sen, Hon höll med och "sa" att jag skulle bara ta lite, en mandarin. MEN jag var stark! Jag åt. Inte en full frukost med en liten skål gröt med 1/2 äpple med liite mandelmjölk. Detta är lite nostalgiskt för när jag var dålig, inte sämst för jag åt. Men Hon brukade "belöna" mig själv om jag inte ätit och tränat med att äta en liten skål med äpple och kanel. Jag ville så gärna äta äppelpaj men detta var det närmaste Hon tillät mig. Och jag njöt så mycket. När jag itne ätit och lät mig själv äta så finns det inget lika gott. Som sallad, sallad avr det godaste som fanns efter x dagar utan mat. Jag kommer aldrig uppleva det igen, för hunger är den bästa kryddan sägs det.. 
 
Nu är ajg starkare! Nu kan jag vinna! För bara några månader sen hoppade jag över mellanmål eller frukost eller skärde ner på måltider om Hon sa till mig. Men nu är jag stark, Hon ska inte vinna. Jag ska inte lida, Hon ska inte få skada mig igen, jag ska inte återgå till Hennes fängelse. 
 
Du är stark. Du kan stå emot. Du kan fly.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0