Kan inte andas

Igår kväll var jag SÅÅ mätt. Var länge sen jag var så mätt och det är svårt att somna när jag är proppmätt. När jag vaknade hade jag en sån svullen mage. Kändes som att jag skulle spricka. Jag kände mig kvävd. Som att simma under utan, se ljuset men aldrig nånsin nå fram. Så är det med skolan just nu och det är som att något trycker ner på bröstet. Jag kan inte andas.
 
Min pappa kom in och försökte få mig att gå till skoan. Jag grät. Tårarna rann ner för nästippen och allt kändes bara hopplöst. 
 
Men jag stannar hemma idag. Ska plugga. Ska klara mig. Snart är det Halloween och jag ska gå ut nian. 
 
Mitt mål är att gå ut 9an. Att gå på bild och form linje på gymnasiet och då behöver jag inte A i alla ämnen. Jag måste bara lämna in arbetsprover. Så det är lugnt egentligen men det är en del av Ana.. Att hela tiden ha prestationsångest.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0