Tv Tips

 Torka inte tårar utan handskar
Den här tv-serien hade premiär på svt igår och jag kunde såklart inte sluta gråta för det var så fint. Baserad på Jonas Gardells böcker med samma namn och handlar om två kära killar under 80-talet och sjukdomen som drabbar dem och deras vänner. Helt fantastiskt bildspråk, drömskt och underbar skådelspeleri!
 
 
 
- Korrespondenterna
Bästa! Man får resa över hela världen, dem besöker olika människor över hela världen med olika problem. Ibland handlar det om barnslavar, ibland är det religion. Det är så inspirerande och rörande, sant!
 
- Mad Men
Timetravell! Jag älskar det! Dem är kurviga, starka kvinnor som på olika sätt bryter sig loss från den tidens förtryckning. Jag älskar den tiden just för kläderna, håret, bilarna och framförallt kropparna. Att få vara kurvig.
 
- Pushing Daisies
Finns inget bättre! Quorky, roligt, ironiskt, färgstarkt. Pajbakare som kan väcka folk som är döda sätt i en retro konditori. En barndomskärlek som han väcker och kommer in i serien, den är såå gullig och inspirerande. Jag har set tom alla episoder minst 5 gånger. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0