Vegan

Jag har kommit tillbaka till resticting och Ana tankar. Jag har gått mer, ätit mindre osv osv... Och det började med lättfil. Sen hoppat över 10 mellis, mindre lunch/middag... Det finns så mycket olika sorters, samker på vanlig yoghurt och mjölk. Men änu värre så finns det lätt produkter, när det går att välja det och jag inte gör det får jag enorm ångest. Vegan produkter så finns det inte så många smaker, det finns inte lätt produkter och jag låter mig njuta, det får mig att känna mig annorlunda. Förr var min ätstörning ett sätt att vara normal, vara tjejen som "inte åt". Jag gjorde inte det, men alla normala gjorde det. Men nu får vegan produkter att känna på samma sätt och samtidigt äta, utan att minska intaget. Så jag ska komma tillbaka till mitt matschema.
 
Jag ska äta veganskt, det har "räddat" mig förut och det kommer nog göra det igen. Så den här veckan ska vara helt vegansk, och jag ska dela med mig med er. Det "bästa" med det är att när det är vegansk känns det tryggare att äta, till och med kakor. <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0