Vågar

Jag brukade väga mig för ofta förut. Den är inte bra. En siffra kan inte säga om jag är hälsosam eller sjuk eller nåt överhuvudtaget. Det var bara nåt som klickade till i huvudet liksom. Förut var det så självklart att värdet på mig själv speglade hur mycket jag hade gått ner. Om jag gått ner mådde jag okej eller t.o.m bra. Men om jag gått upp var jag fulare än fulast... Men det kan inte vara så! Det som ska betyda något ska vara hur jag ser mig själv, inte vågen. Om jag väger 1 kg +/- betyder inget om jag gillar mig själv. Jag är inte där än då jag gillar mig själv men i framtiden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fight. Never give up.

In recovery, det går upp och ner med humöret. Allt är ju inte alltid bra alltid..

RSS 2.0